5 mar. 2008

Padova (11.90%)

O zi care se anunţa frumoasă, a devenit plictisitoare la pranz , iar spre seara a intrat în categoria zilelor enervante. Nu voi intra în detalii...pentru că iar mă enervez...as fi fost si acum nervos însă în drum spre casă am vazut ceva care m-a amzat terbil. În primele zile am fost uimit să constat că în Padova limba română este limba oficială. Pe stradă este imposibil să nu întâlneşti pe cineva care vorbeşte româneşte, la fel şi în mijloacele de transport în comun. Dacă vrei să te orientezi în oraş ai mai multe şanse de reuşită dacă întrebi în română decât în engleză. Practic în Padova nu are cum să-ţi fie de dor de casă. Evident că există şi magazine cu produse româneşti. Un astfel de magazin...numit "Magazin alimentar românesc", este foarte aproape de locul în care stau. Nimic ciudat până aici, oamenii duc dorul la sarmale, parizer de pui, muşchi ţigănesc, etc. Dar realitatea este alta, din magazin poţi cumpăra ceva mezeluri româneşti, dar la mare căutare sunt sucurile "Frutti fresh" (azi mai aveau doar de pere). Faza asta cu "chimicala românească" m-a dat gata. La asta duc dorul cei plecaţi? La apa+colorat+CO3? Şi nu mai aveau decât de pere. Am vorbit şi eu cu vânzătorul să-mi oprească şi mie "frutii" de portocale, ca am auzit că este la mare căutare in Italia, sau măcar nişte "Adria" cu gust de cola.

Azi inaugurez şi rubrica "Ce are ei diferit şi de ce nu avem şi noi". În episodul de azi...salata. Între 12:30 şi 14:30 la Universitate este pauză de masă, aşă că toată lumea este la cantină. Cu 2 euroi poţi mânca destul de bine, o porţie de paste...că doar sunt în Italia....o chiflă şi o salată. Suficient după părerea mea. În prima zi, obişnuit ca acasă, am mâncat paste şi salată în stil românesc....Total greşit, în Italia salata se mănâncă după ce ai terminat de mâncat pastele, este ultimul fel de mâncare şi ai impresia că mănânci iarbă cu ulei de măsline şi sare.

Cam atât pentru azi...mă duc să desfac o sticlă de "frutti" de pere.

Niciun comentariu: