17 mar. 2007

In care ziua de vineri este descrisa intr-o zi de sambata

Ziua de vineri a fost asemanatoare cu cea anterioara. Am lucrat la articol de dimineata si apoi la serviciu am definitivat predarea. Am citit. Am fost al cumparaturi. Am mancat. Seara am incercar sa-ma uit la un film. Nu au mers DVD-urile. Am abandonat. M-am culcat.

Ce a avut special aceasta zi ?

1) Am redescoperit-o pe Loreena McKennitt. Ii ascultasem toate albumele scoase pana in 1999. Ultimul fiind un dublu album - "Live in Toronto and Paris". Dimineata, cand am plecat spre bancomat sa scot niste bani pentu chirie, mi-am amintit o melodie de pe albumul "The book of secrets" (continut, bibliografie, "istorie") si anume "Skelling". Intors acasa am copiat albumul in player-ul portabil. Tot drumul pana la serviciu am ascultat Loreena McKennitt si am citit ID, atunci cand inghesuiala nu a fost prea mare si am putut astfel sa intorc paginile; nu va alarmati nu este vorba de 783 (tot repsectul) ci de 301.
Citind pe Wikipedia articolul dedicat Loreenei am aflat ca a mai scos un nou album, "An Ancient Muse" si ca moarte logodnicului ei a dus la aceasta tacere. Albumul este inspirat din cultura popoarelor care traiesc de-a lungul Drumului Matasii. Am ascultat albumul pe drumul de intoarcere de Institut, este foarte interesant si foarte melancolic.

2) Am descoperit un articol, destul de vechi din 1991, care mi-a dat o noua idee privind utilizarea metodei mele de prognoza a primei descarcari electrice de tip nor-pamant asociata furtunilor. Pe scurt, radarele meteorlogice pot detecta structuri pe care le apoi le considera furtuni. Este vorba de un algoritm automat de detectie si urmarie a furtunilor. Din articol rezulta ca aceasta identificare nu este precisa, probabilitatea de detectie fiind foarte scazuta (<35%).>