7 ian. 2008

"Secretul lui Iosif" de Michael Byrnes

Abia azi mi-am adus aminte că am citit cartea asta. Vroiam să vad dacă cei de la Humanitas mai publică ceva din seria „Erast Fandorin“ a lui Boris Akunin - pînă acum am citit "Azazel" şi "Gambit turcesc" şi mi-au plăcut foarte mult - aşa că m-am dus direct la sursă site-ul colecţiei "Thriller & mystery". Din colecţia asta am mai citit "Clubul Dante" romanul de debut al lui Matthew Pearl şi mai am prin bibliotecă "Anotimpul mortilor" de David Hewson şi "Interpretarea crimei" de Jed Rubenfeld.

Dar să revenim la "secretele" noastre...mă rog, ale lui Iosif. Cartea este un "religious thriller" destul de slabuţ, dar care m-a prins destul de repede. La momentul respectiv nu prea aveam timp, iar singurele momente când apucam să mai citesc ceva erau fie în metrou (Dristor - Obor) sau în maşina care mă ducea până în Afumaţi la Scoala Naţională de Meteorologie. Eram foarte preocupat de prezentările pe care trebuia să-le susţin, aşa că "Secretul lui Iosif" s-a dovedit a fi o alegere...relaxantă. Nu vă divulg acţiunea, gasiţi aici detalii şi un fragment. Ce m-a amuzat teribil la aceasta carte, pe lângă câteva scene stupide, au fost detaliile cu care sunt descrise o serie de dispozitive: atunci când analizează un osuar cercetători nu folosesc orice pereche de ochelari ci "ochelari Orascoptic", sau "lucrează cu grijă la marginile capacului cu cuţite X-Acto" şi fac poze cu un aparat Canon EOS, etc.

trad. Delia Răzdolescu
Humanitas Fiction
Colecţia Thriller & Mystery


2 comentarii:

dragoş c spunea...

Care ti-a placut mai mult - Azazel sau Gambitul? Vreau sa citesc si eu un Akunin, sa vad cum scrie, si nu stiu pe care, si parca nu m-as incumeta sa pierd timpul cu amandoua.

Bogdan Antonescu spunea...

"Azazel" pentru că este şi prima din serie.