10 iun. 2007

Bookfest 2007

Cum era si normal pentru cineva care in ultima vreme, neglijand cercetarea in meteorologie, s-a dedicat exclusiv lecturi, am fost si eu la Targul de Carte – Bookfest 2007. Nu am fost singur, sora mea si prietenul ei au incercat sa tina pasul cu mine avand drept harta o bucata de hartie roz pe care trecusem cartile cu care intentionam sa plec acasa.

Prima oprire Humanitas. Citisem pe pagina de web a editurii ca urmeaza sa apara o noua carte a lui Hawking, “O si mai scurta istorie a timpului” scrisa in colaborare cu Leonard Mlodinow. Cu speranta ca va fi la fel de interesanta ca si prima carte a lui Hawking, am platit 32 lei....enorm pentru o carte de 184 de pagini. Cred ca de vina pentru pretul mare sunt conditiile grafice....si asa este prea mult, dar era pe lista...ce puteam sa fac. Tot de la Humanitas si tot in colectia cartilor de stiinta, “Zero” de Charles Seife si o culegere de vorbe memorabile ale lui Einstein.

Achit, numar banii ramasi (suuuuuuficieeeeeent !!!) si fuga repede la Polirom. De data asta Poliromul a avut standul lipit de cel al humanitas-ilor. Pana sa sa intru in stand , verific lista si tai cartile abia cumparate. Cum era lansarea cartii lui Istodor, nu prea am avut loc de desfasurare. Apuc in graba, “Cum mi-am petrecut vancanta de vara” (recomandata pe multe bloguri) si cartea lui Oisteanu cu texte despre Eliade si Culianu (din motive evidente...Eliade si Culianu). Mai caut putin, ma uit la noutati, verific lista si...uitasem Vasile Ernu – “Nascut in URSS”, asta ca sa-mi satisfac noua mea “pasiune” legata de viata de zi cu zi in comunism. Gasesc destul de repede, in plus mai are si un CD cu muzica. Langa cartea lui Ernu, gasec “Romanii e destepti” de Radu Pavel Gheo. Citisem o parte din textele lui pe vremea cand eram pasionat de SF si imi cheltuiam toti banii pe cartile din colectia SF a editurii Nemira...pe vremea aia se vindeau la tarabe in fata fantanii de la Universitate. L-am redescoperit apoi pe Gheo in celebrul numar al Dilemei, dedicat lui Eminescu si de atunci i-am tot urmarit articolele prin diverse reviste. Imi place foarte mult cum scrie. Ultima achizite de la Polirom a fost o carte a lui Perez-Reverte - “Harta sferica”, pentru ca uneori simt nevoia sa citesc o carte buna de aventuri.

Achit, numar banii ramasi (suuuficieeeent !!), verific lista, tai de pe lista cartile cumparate si ma hotarasc sa iau o pauza de cumparaturi. Ma las condus de Aura si de Mihai, in cautarea unei carti despre testul arborelui. Profit de ocazie pentru vedea ce au mai scos si alte edituri. Dupa o ora de plimbare “relaxanta”, imi dau seama ca anul trecut targul era mult mai aglomerat (la bookfest 2006 am fost cu Mihaela si Adam...imi amintesc ca am avut o discutie interesenta despre romanele Aghatei Christie). Nu gasim nici o carte despre testul arborelui, asa ca sun la Cata si, multumesc Google, aflam ca exista una la Polirom, de unde plecasem. Pe drum catre Polirom, imi amintesc de lista....asa ca...incep cautare editurii Tehnice. Pe lista mea figura o singura carte, “Mintea noastra cea de toate zilele ” a lui Penrose, o carte despre “gandire, fizica si calculatoare”. Am mai gasit doua carti: “Mic tratat despre nimic” de John Barrow, despre ideea de nimic (nu am rezista unui asemenea titlu) si “Textura realitatii” de David Deutsch (Nota pentru Adam: sunt sigur ca aceasta carte iti va fi pe plac, autorul este unul dintre “parintii” calculatorului cuantic). Ultima carte de pe lista, “Cronica vietii mele” a lui Dylan, am gasit-o la editura All.

Achit, numar banii ramasi (suficient !). Dupa ce mai dau o tura pe la Humanitas, in incercarea de a gasi o carte despre “duhori si miresme”, ma intorc la Polirom sa cheltuiesc ultimii bani si cumparam cartea despre testul arborelui. Asa ca ultimele achizitii au fost: “Fight Club”, “Idiotul” si “Dex-ul si sexul” de Radu Pavel Gheo. Achit, numar banii...insuficienti pentru o carte, dar suficienti pentru o cartela de 783. Asa ca la capatul a 3 ore de cautari ma indrept catre casa cu 5.7 kg de carti avand in minte o noua lista, cea in care este trecuta ordinea de lectura a noilor achizitii.


Niciun comentariu: